niedziela, 31 stycznia 2016

Idealne dla malucha - książki obrazkowe AUTA i NA BUDOWIE


Znacie książki obrazkowe? Czyli te pierwsze, dla najmłodszych, bez słowa pisanego? Pisane jedynie obrazami? Z tekturowymi kartkami? Jeśli nie, to koniecznie zwróćcie na nie uwagę przy najbliższych zakupach! To obowiązkowa pozycja w biblioteczce każdego malucha!


Mam obecnie w domu trzyipółletniego syna, ale już od półtora roku jego numerem jeden wśród książek jest na o Autach, dlaczego? Sama nie wiem, choć ja też bardzo ją lubię i choć oglądaliśmy ją już kilkaset razy to ciągle znajdujemy w niej coś nowego! Niedawno dokupiliśmy drugą z tej serii pt: "Na budowie".

Mój Miś kocha "Grufołaka", kropki z "Naciśnij mnie", "Maszę", "Peppę", Czarownicę z "Miejsca na miotle", "Boba Budowniczego", "Małego brązowego zająca" i te Auta, choć żadnych znanych postaci w nich nie ma, samochody też przeciętne, to ta książka wymyślona jest tak że wciąga i młody człowiek zaczyta się w niej bez pamięci i będzie chciał wracać i wracać, tak jak mój Miś.


Tak jak pisałam wyżej, książka bez ani jednego słowa pisanego w środku, bez znanych postaci, ze sztywnymi kartkami, których ma zaledwie kilka, przy tym jest tak bogato ilustrowana, tak kolorowa, tak nasycona treścią że można wsiąknąć na wiele godzin a i tak nie zobaczy się wszystkiego. Wielowątkowa, działająca na wyobraźnie, pokazująca przeróżne sytuacje, postacie, zwierzęta. Niesamowity trening spostrzegawczości! W "Autach" poznaliśmy pojazdy, kolory, zwierzaki, zasady ruchu drogowego, pracę policjantki, wyścigi samochodowe, rynek, wypadek, pożar, całą masę miejsc i zdarzeń które młody człowiek musi rozumieć. Natomiast w "Na Budowie" poznaliśmy pory roku, narzędzia budowlane, schemat budowy domu, budowy drogi, wykopaliska archeologiczne, przesadzanie drzew i całą masę innych, często zabawnych zdarzeń ;)

Pozycja obowiązkowa dla dzieci które nudzą się już książeczkami typu owoce, czyli jabłko na jednej stronie, banan na kolejnej... Ta książka to kolejny krok. Wcześniej kiedy mój Miś jeszcze nie mówił ja mówiłam do niego a on wskazywał paluszkiem o czym była mowa, teraz gdy rozgadał się już na dobre to opowiadamy sobie co widzimy i teraz on zadaje mi zagadki typu: "Mamo znajdź na tej stronie pająka!". Każdy bohater ma swój wątek na wielu stronach więc na prawdę jest o czym opowiadać! Mnóstwo frajdy, mnóstwo nauki przez zabawę, mnóstwo przyjemności. Polecam!


A poniżej kilka przybliżonych postaci z książki, sami zobaczcie jakie cudaki ;)

Mucha i Pająk oraz Kombajnista Łoś


Listonosz Pan Daleki i Delfin w wodnej kuli...


Rodzina Zajączków oraz Miś.


Kolejka do toalety oraz mostek i to co się na nim dzieje latem.

A na koniec moi ulubieńcy! Miś który przesadza drzewo oraz Rolnik Leon!




P.S. Chciałabym Wam opowiedzieć o wszystkich książkach dla dzieci wartych polecenia, które mieszkają w naszej domowej biblioteczce więc kolejne posty niebawem, wyczekujcie! ;)


3 komentarze:

  1. Super są takie książki obrazkowe. Czekamy więc na kolejne książkowe wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne książeczki :) najwyższa pora,żeby i ja Tomcia edukować książkami zaczęła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Auta mamy i Maluch zachwycony. Często po nią sięga. Wydawnictwo Babaryba ma sporo książeczek wartych polecenia. Naciśnij mnie także uwielbiamy :D

    OdpowiedzUsuń

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...