wtorek, 1 lipca 2014

Sałatka makaronowa z tuńczykiem i pomidorem ;)



Dziś kulinarnie, zapraszam was na kolację! Na szybką sałatkę z tego co macie w domu. Bardzo szybko, łatwo, tanio i smacznie! W mojej kuchni znalazłam wszystkie potrzebne produkty, więc i bez zakupów się obeszło. Zapraszam na miskę pełną magii <3




Sałatka makaronowa z tuńczykiem


Składniki:

  • pół opakowania makaronu (ja miałam kółka)
  • 2 puszki tuńczyka w oleju
  • 1 puszka kukurydzy
  • 3 duże pomidory
  • 3 duże ogórki kiszone
  • pół pęczka koperku
  • 1/3 szklanki majonezu
  • 1/3 szklanki jogurtu naturalnego
  • łyżka musztardy (ja miałam musztardę chrzanową) 
  • zioła, dużo ziół, ja miałam oregano, bazylię i zioła prowansalskie
  • sól i pieprz 
  • opcjonalnie czosnek

Potrzebne będą:
Przyda nam się garnek na makaron, łyżka do mieszania i woda z kropelka oliwy i szczyptą soli do jego ugotowania. ponadto miska na sałatkę i duży kubek z łyżeczką do sosu

Wykonanie:
Makaron ugotować al dente, odcedzić. Ja miałam takie większe kółeczka, ale mogę to być kokardki, rurki, większe muszelki czy świderki. Ważne żeby nie były to nitki czy jakiś drobny makaron typu gwiazdki, bo zniknie w sałatce ;) Jeśli mamy makaron to podstawa sałatki już jest ;) Pomidory należy sparzyć wrzątkiem, obrać ze skórki, pokroić na kawałki i wrzucić do miski. Ogórki kiszone również kroimy na kawałki podobnej wielkości i wrzucamy do miski. Otwieramy puszki: kukurydze i dwie z tuńczykiem, wszystkie odcedzamy i dorzucamy do miski. Do warzyw i tuńczyka dodajemy odcedzony i wystudzony makaron.
Robimy sos: siekamy koperek. Majonez, jogurt naturalny i musztardę mieszkamy, dodajemy zioła, posiekany koperek, sól i pieprz do smaku. Opcjonalnie jeśli lubimy mocniejsze smaki to dodajemy 2-3 wyciśnięte ząbki czosnku. Tak przygotowanym sosem polewamy wcześniej przygotowane składniki i delikatnie ale dokładnie mieszamy. I gotowe!



Mamy pyszną, delikatną sałatkę, którą można podawać samą lub w towarzystwie pieczywa czosnkowego.
Z podanych składników i proporcji wyjdzie nam duża miska sałatki która z pewnością wystarczy na kolacje dla 4 osób, lub dla dwóch osób i zostanie jeszcze na kolejny dzień ;)



Kilka składników które są w większości kuchni, pokrojonych, wymieszanych i wuala! ;)
Tak bardzo zgłodniałam i narobiłam sobie smaku przy robieniu tej sałatki że zjadłam od razu dwie takie porcje! ;)  Smacznego! ;)



---------------------------------------------------
P.S. Ten i inne posty z zakładki "Gotowanie" przeniosłam na mój nowy blog załozony właśnie z miłości do gotowania, a  blog ten nosi nazwę Słoik Smaku <---Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...