poniedziałek, 25 sierpnia 2014

20 pomysłów na śniadanie dwulatka


zdjęcie z internetu.



Kiedy ma się w domu dziecko – niejadka to ma się w związku z nim wiele zmartwień. Przynajmniej ja tak mam ;) Moje dziecko przez ząbkowanie zaczęło strasznie grymasić przy jedzeniu. Bywały dni w których dziobnął dosłownie ociupinkę i serce matki pękało z troski czy aby nie osłabnie, czy nadrobi, czy dostaje wszystko czego mu trzeba, czy się nie nabawi anemii i wiele innych złych myśli przychodziło do głowy… Zmuszać do jedzenia (czytaj: karmić siłą) nie zamierzałam, więc podstawiałam mu pod nosek co tylko chciał, na co tylko wyraził ochotę i cieszyłam się, że je cokolwiek, nawet jeśli miały to być tylko owoce albo słodkie przekąski… I tak przez kilka dni czy tygodni „zepsułam sobie dziecko”. Teraz usilnie szukam pomysłów na jedzenie którym wzmocnię troszkę tego małego człowieka, takie które zechce posmakować i zje je ze smakiem. Takie które będzie wartościowe i bogate we wszystko co potrzeba. A że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia to o śniadaniach dla dwulatków – niejadków będzie ten post ;)
Jakiś czas temu pytałam Was na FB o to co dajecie swoim dwulatkom na śniadania i przyznam, że zaskoczyła mnie mnogość i różnorodność dań jakie przygotowujecie. Zainspirowało mnie to ogromnie i postanowiłam kolejno testować Wasze propozycje na moim dziecięciu. Co się okazało? Polubił wiele z nich i serce matki uspokoiło się. Już coraz częściej mały brzuszek pochłania śniadanko jak należy i jestem spokojna, że ma energię i wszystkie potrzebne do zdrowego wzrostu składniki. Nawet jeśli po południu z jedzeniem jest różnie, to fakt zjedzonego zdrowego i pełnowartościowego śniadania koi moje nerwy J

Śniadania z którymi dwulatek z pewnością sobie poradzi J
  • 1.       Kluseczki lane na mleku
  • 2.       Chleb z miodem ;) dżemem czy innym słodkim smarowidłem
  • 3.       Naleśniki z serem, dżemem, miodem, syropem klonowym.
  • 4.       Twarożek ziarnisty na słono lub na słodko
  • 5.       Chleb jajeczny (chlebek namoczony w roztrzepanym jajku i usmażony)
  • 6.       Parówki ;)
  • 7.       Kasza jaglana z owocami, orzechami, dżemem, rodzynkami, musami owocowymi.
  • 8.       Rybka wędzona
  • 9.       Płatki śniadaniowe na mleku
  • 10.   Owsianka na mleku
  • 11.   Kasza manna na mleku
  • 12.   Makaron z sosem owocowym
  • 13.   Omlet z (przemyconymi) warzywami ;)
  • 14.   Omlet z parówką
  • 15.   Kanapki oczywiście z czym chcecie, serek, wędlinka, pomidorek
  • 16.   Jajko sadzone, jajecznica lub jajko ugotowane
  • 17.   Ryż na słodko z owocami lub śmietaną i cynamonem
  • 18.   Drożdżówka
  • 19.   Zupa mleczna z makaronem
  • 20.   Jogurty, serki z owocami


Przedstawioną listę napisaliście Wy – jakiś czas temu na FB, a która to od tamtego czasu wisi na mojej lodówce przypięta kolorowymi magnesami. Dzięki tej liście wstaję zadowolona i spokojna o brzuszek mojego dziecka. 20 a nawet 30 pomysłów (gdyby policzyć te po przecinku) na dania dla dwulatka, to codziennie inne śniadanie przez miesiąc! I okazuje się że ja jadam nudno, bo przywykłam jadać tylko kilka rodzajów śniadań na przemiennie ;)
Dzięki Waszym pomysłom wygrałam śniadaniową batalię i mam zadowolone, zdrowe i pałaszujące ze smakiem dziecko J Dziękuję Wam!

P.S. Nie muszą to być śniadania, mogą to być drugie śniadania, podwieczorki czy kolacje ;) Co kto chce! J



13 komentarzy:

  1. Po przeczytaniu Twojej listy okazuje się, ze i Myszy jadają nudno... chętnie skorzystamy z Twojego jadłospisu i wzbogacimy o dania dla uczniów. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. My na śniadanie jemy codziennie, niezmiennie, od prawie dwóch lat... kaszkę. I moje dziecię od rana woła o nią.
    A może tak przepisy? Na ten ryż czy cokolwiek? Bo u nas śniadanie wieje nudą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszka jest najlepsza i zrowa. Lepiej codziennie jeść kaszkę niż np. kanapkę z masłem czkoladowym ;)
      A przepisy? Proszę bardzo! Ryż gotujemy na mleku do miękkości i dodajemy do niego np. rozgniecionego banana czy co tam mamy w domu, jeśli nic nie mamy to łyżeczkę dżemu i ryż z owocami gotowy ;)

      Usuń
  3. U nas też od 7 miesięcy kaszka manna lub kukurydziana z płatkami owsianymi na mleku gotowana, a dopiero później szalejemy z różnościami. Na kolejne posiłki. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te śniadanka które podałam będą świetnymi podwieczorakami lub kolacjami ;) A niektóre nawet mogą być obiadkiem ;)

      Usuń
    2. Z pewnością. My np na drugie śniadanko czasem jemy ryż gotowany na mleku z jabłkiem i cynamonem :)

      Usuń
  4. jak pięknie i kolorowo:):)moja ma dopiero 10 miesięcy więc kaszka

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne propozycje :) U nas króluje kaszka, jajka i kolorowe kanapeczki :) Może to się wydawać dziwne, ale na dzieci-niejadki bardzo działa to jak i na czym podana jest dana potrawa - mój niejadek na przykład chętniej je ze swojego talerzyka czy miseczki z pieskiem (ze Skip Hopa),nawet to, za czym normalnie nie przepada (np. ryba niestety). Trochę. się tylko obawiam jak to będzie z jedzeniem w przedszkolu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas na szczęście w przedszkolu dziecko je jak powinno. Chyba zobaczył że inne dzieci jedzą, że jedzenie nie boli ;) I że nawet niektóre maluchy wręcz rzucają się na jedzenie, więc musi to by coś dobrego ;) Z tego co wiem od przedszkolanek to mój syn nie odstaje z jedzeniem od innych dzieci, więc serce mi rośnie <3 ;)

      Usuń
  6. Dziękuję za podpowiedzi 😀ja sama robię swojej niuni budyń waniliowy. Mleko, mąka ziemniaczana, cukier, cukier waniliowy i żółtko i budyń gotowy

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle fajnych propozycji a moja córa nic nowego nie chce wziąć do ust. Czy masz może jakieś sposoby żeby dziecko nie bało się próbować nowych potraw?

    OdpowiedzUsuń

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...