poniedziałek, 25 sierpnia 2014

20 pomysłów na śniadanie dwulatka


zdjęcie z internetu.



Kiedy ma się w domu dziecko – niejadka to ma się w związku z nim wiele zmartwień. Przynajmniej ja tak mam ;) Moje dziecko przez ząbkowanie zaczęło strasznie grymasić przy jedzeniu. Bywały dni w których dziobnął dosłownie ociupinkę i serce matki pękało z troski czy aby nie osłabnie, czy nadrobi, czy dostaje wszystko czego mu trzeba, czy się nie nabawi anemii i wiele innych złych myśli przychodziło do głowy… Zmuszać do jedzenia (czytaj: karmić siłą) nie zamierzałam, więc podstawiałam mu pod nosek co tylko chciał, na co tylko wyraził ochotę i cieszyłam się, że je cokolwiek, nawet jeśli miały to być tylko owoce albo słodkie przekąski… I tak przez kilka dni czy tygodni „zepsułam sobie dziecko”. Teraz usilnie szukam pomysłów na jedzenie którym wzmocnię troszkę tego małego człowieka, takie które zechce posmakować i zje je ze smakiem. Takie które będzie wartościowe i bogate we wszystko co potrzeba. A że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia to o śniadaniach dla dwulatków – niejadków będzie ten post ;)
Jakiś czas temu pytałam Was na FB o to co dajecie swoim dwulatkom na śniadania i przyznam, że zaskoczyła mnie mnogość i różnorodność dań jakie przygotowujecie. Zainspirowało mnie to ogromnie i postanowiłam kolejno testować Wasze propozycje na moim dziecięciu. Co się okazało? Polubił wiele z nich i serce matki uspokoiło się. Już coraz częściej mały brzuszek pochłania śniadanko jak należy i jestem spokojna, że ma energię i wszystkie potrzebne do zdrowego wzrostu składniki. Nawet jeśli po południu z jedzeniem jest różnie, to fakt zjedzonego zdrowego i pełnowartościowego śniadania koi moje nerwy J

Śniadania z którymi dwulatek z pewnością sobie poradzi J
  • 1.       Kluseczki lane na mleku
  • 2.       Chleb z miodem ;) dżemem czy innym słodkim smarowidłem
  • 3.       Naleśniki z serem, dżemem, miodem, syropem klonowym.
  • 4.       Twarożek ziarnisty na słono lub na słodko
  • 5.       Chleb jajeczny (chlebek namoczony w roztrzepanym jajku i usmażony)
  • 6.       Parówki ;)
  • 7.       Kasza jaglana z owocami, orzechami, dżemem, rodzynkami, musami owocowymi.
  • 8.       Rybka wędzona
  • 9.       Płatki śniadaniowe na mleku
  • 10.   Owsianka na mleku
  • 11.   Kasza manna na mleku
  • 12.   Makaron z sosem owocowym
  • 13.   Omlet z (przemyconymi) warzywami ;)
  • 14.   Omlet z parówką
  • 15.   Kanapki oczywiście z czym chcecie, serek, wędlinka, pomidorek
  • 16.   Jajko sadzone, jajecznica lub jajko ugotowane
  • 17.   Ryż na słodko z owocami lub śmietaną i cynamonem
  • 18.   Drożdżówka
  • 19.   Zupa mleczna z makaronem
  • 20.   Jogurty, serki z owocami


Przedstawioną listę napisaliście Wy – jakiś czas temu na FB, a która to od tamtego czasu wisi na mojej lodówce przypięta kolorowymi magnesami. Dzięki tej liście wstaję zadowolona i spokojna o brzuszek mojego dziecka. 20 a nawet 30 pomysłów (gdyby policzyć te po przecinku) na dania dla dwulatka, to codziennie inne śniadanie przez miesiąc! I okazuje się że ja jadam nudno, bo przywykłam jadać tylko kilka rodzajów śniadań na przemiennie ;)
Dzięki Waszym pomysłom wygrałam śniadaniową batalię i mam zadowolone, zdrowe i pałaszujące ze smakiem dziecko J Dziękuję Wam!

P.S. Nie muszą to być śniadania, mogą to być drugie śniadania, podwieczorki czy kolacje ;) Co kto chce! J



16 komentarzy:

  1. Po przeczytaniu Twojej listy okazuje się, ze i Myszy jadają nudno... chętnie skorzystamy z Twojego jadłospisu i wzbogacimy o dania dla uczniów. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. My na śniadanie jemy codziennie, niezmiennie, od prawie dwóch lat... kaszkę. I moje dziecię od rana woła o nią.
    A może tak przepisy? Na ten ryż czy cokolwiek? Bo u nas śniadanie wieje nudą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszka jest najlepsza i zrowa. Lepiej codziennie jeść kaszkę niż np. kanapkę z masłem czkoladowym ;)
      A przepisy? Proszę bardzo! Ryż gotujemy na mleku do miękkości i dodajemy do niego np. rozgniecionego banana czy co tam mamy w domu, jeśli nic nie mamy to łyżeczkę dżemu i ryż z owocami gotowy ;)

      Usuń
  3. U nas też od 7 miesięcy kaszka manna lub kukurydziana z płatkami owsianymi na mleku gotowana, a dopiero później szalejemy z różnościami. Na kolejne posiłki. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te śniadanka które podałam będą świetnymi podwieczorakami lub kolacjami ;) A niektóre nawet mogą być obiadkiem ;)

      Usuń
    2. Z pewnością. My np na drugie śniadanko czasem jemy ryż gotowany na mleku z jabłkiem i cynamonem :)

      Usuń
  4. jak pięknie i kolorowo:):)moja ma dopiero 10 miesięcy więc kaszka

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne propozycje :) U nas króluje kaszka, jajka i kolorowe kanapeczki :) Może to się wydawać dziwne, ale na dzieci-niejadki bardzo działa to jak i na czym podana jest dana potrawa - mój niejadek na przykład chętniej je ze swojego talerzyka czy miseczki z pieskiem (ze Skip Hopa),nawet to, za czym normalnie nie przepada (np. ryba niestety). Trochę. się tylko obawiam jak to będzie z jedzeniem w przedszkolu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas na szczęście w przedszkolu dziecko je jak powinno. Chyba zobaczył że inne dzieci jedzą, że jedzenie nie boli ;) I że nawet niektóre maluchy wręcz rzucają się na jedzenie, więc musi to by coś dobrego ;) Z tego co wiem od przedszkolanek to mój syn nie odstaje z jedzeniem od innych dzieci, więc serce mi rośnie <3 ;)

      Usuń
  6. Dziękuję za podpowiedzi 😀ja sama robię swojej niuni budyń waniliowy. Mleko, mąka ziemniaczana, cukier, cukier waniliowy i żółtko i budyń gotowy

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle fajnych propozycji a moja córa nic nowego nie chce wziąć do ust. Czy masz może jakieś sposoby żeby dziecko nie bało się próbować nowych potraw?

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez szukalam przepisow na sniadania i pytałam inne mamy co ich dzieci jedza i tak jak kilka miesiecy temu nie mialam z tym problemu tak teraz moj 22 miesięczny syn nie chce prawie nic. I nie wazne czy uloze w jakas postac czy obrazek czy jest kolorowe czy czarno biale. Mam etap nie jedzenia i serce cholernie boli a i sil brak co zrobic zeby nie zmuszac a przekonac malucha

    OdpowiedzUsuń
  9. Podawanie dziecku sztucznie slodzonych dzemow czy innych slodkich smarowidel jest kiepskim pomyslem, ale to jeszcze nic. Proponowanie parowek dla dwulatka to w zasadzie podzeganie do znecania sie nad dzieckiem. Parowki to taki syf, ze nawet 20 letni zdrowy byk rozwali sobie trzewia jedzac to reguralnie, nie mowiac o 2 latku ktorego uklad pokarmowy jeszcze sie ksztaltuje. Proponuje odsunac sie od sciany i porzadnie rozpedzic - moze sie cos pouklada.

    OdpowiedzUsuń
  10. No jestem tutaj, szukajac inspiracji, moja niecałkiem jeszcze dwulatka wnuczka, stała się niejadkiem totalnym. Jajko, twaróg, jogurt, owoce , warzywa , to wszystko tylko ne ne. Owszem idą zębiska ale u mnie siwe włosy przez to , cha cha , farba częściej.
    Co zrobić żeby, ne ne zjadła owoce ? Jogurt?
    Już nie wiem. Trwam w kuchni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...