czwartek, 28 listopada 2013

Ręcznie robione kartki świąteczne - cardcrafting

             Moje niebanalne kartki świąteczne - cardcrafting.
Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zwolenniczką tradycji i życzenia świąteczne wysyłam za pośrednictwem poczty, na kartkach wypisanych ręcznie, a nie smsem czy meilem... W tym roku postanowiłam zrobić takie kartki samodzielnie, poszperałam w Internecie, do tego dołożyłam kilka własnych pomysłów, posiedziałam na allegro i kupiłam niezbędne materiały...
             Przeglądając strony www natknęłam się na pojęcie "cardcrafting" czyli jak się po chwili okazało chodzi po prostu o samodzielne tworzenie kartek okolicznościowych, w tym także świątecznych. Dla mnie to po prostu nowy rodzaj hand-made :) Wybrałam różne rodzaje papieru, nie chodzi tylko o wzory ale również o gramaturę czyli grubość, swoją drogą nie miałam pojęcia że jest tego tyle rodzajów, jakiś klej, taśmę dwustronną i kilka innych akcesoriów o których zaraz szczegółowo napisze :)

               Tylko wyobraźnia ogranicza nam wybór sprzętów do tworzenia kartek. Poza papierem są rzeczy niezbędne tj. nożyczki, klej czy taśma, jakaś linijka... A poza tym możemy użyć właściwie wszystkiego, mnogość produktów na rynku jest ogromna, ale i nasze własne biurka wyposażone są w cuda techniki. W moim znalazłam dwa dziurkacze ze wzorkiem, szpileczki, kleje brokatowe, taśmę dwustronną, zwykłą bezbarwna taśmę, papier prezentowy, papier nutowy, oczywiście pełno kolorowych kartek i skrawków papieru, nawet wzięłam z kuchni foremkę do wykrawania ciastek w kształcie gwiazdki żeby ją odrysować :)
 
Jeśli chodzi o papiery z wzorami to ja nic takiego w domu nie miałam, poza prezentowymi, ale to wiadomo zbyt cienkie na podstawę kartki i nadały się jedynie na dekoracje. I tu kilka dni wcześniej z pomocą przyszło mi allegro :) kupiłam za jednym zamachem u jednego sprzedawcy przeróżne rodzaje papieru, od takich jak strony bloku technicznego na korpus kartki poczynając a na cienkich jak kalka kończąc. Kupiłam i gładkie i z wzorami.
 
             A co do inspiracji to od dawna miałam kilka własnych pomysłów, bo zawsze najbardziej cieszą mnie rzeczy ręcznie wykonane i miałam już wizję tegorocznych kartek jakimi obdaruje (obeślę) znajomych i rodzinę.
Nie ukrywam że zrobiłam małe przeszukanie internetowych czeluści, ale to nie wpłynęło za bardzo na moje koncepcje, a pomysł miałam taki że zamknę się w trzech głównych kolorach: bieli, zieleni i jakże świątecznej czerwieni. Kartki planowałam zrobić proste i czytelne i tak się mam nadzieję stało. Internet podpowiadał mi żeby zrobić falbanki, koronki, koraliki, doczepiane papierowe kwiatuszki, piórka  i całą masę innych tego typu dziewczęcych dodatków - dziękuję nie skorzystam, wolę prostotę
 
 
 
               Kiedy przyszło do projektowania, wycinania, sklejania i dekorowania zastała mnie noc :) Jak zawsze kiedy coś zawzięcie tworzę, ale efekt bardzo mnie zadowala. Nie są to kartki zgapione z Internetu tylko moje własne projekty. Szczerze polecam ręczne robienie takich kartek, nie tylko świątecznych ale i urodzinowych czy innych. Daje to niesamowitą satysfakcję możliwości podarowania komuś bliskiemu kawałka siebie.
 

              Tak to wygląda w całości, udało mi się zrobić 10 kartek w jeden długi wieczór, po uprzednim przygotowaniu materiałów do pracy. Myślę że na tych 10 sztukach się nie skończy, bo mam jeszcze sporo chęci i sporo materiału :) A tymczasem mam nadzieję że choć jedna osoba zaczerpnie odrobinę inspiracji z tych kartek.
 

4 komentarze:

  1. Są śliczne! Najbardziej lubię kartki, ktore ktoś zrobił samodzielnie - najwięcej ciepła i serca :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na pierniczki :) http://goszadesign.blogspot.com/2013/12/sliczne-swiateczne-pierniczki-doskonay.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również najbardziej cenie rękodzieło :) Na pierniczkach już byłam :) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam!

      Usuń
  2. Ten reniferek na jednej z karteczek jest uroczy! <3

    OdpowiedzUsuń

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...