piątek, 20 grudnia 2013

Przesłodkie bezy ;)



Dzisiaj szybki post o bezach :) ślicznych, łatwych i bardzo słodkich bezach, a w zasadzie bezikach, bo ja robię je malutkie. Ale do rzeczy. Potrzebne nam będą mikser lub blender, 4 białka jajek i cukier.
Proponuje robić bezy przy okazji, kiedy zostaną nam niewykorzystane białka. Mi akurat zostały z tarty z musem jabłkowym, gdzie potrzebne były 4 żółtka. O tarcie przeczytacie tutaj: tarta <---klik! . I takie niepotrzebne białka wykorzystałam zamieniając je w cała blaszkę słodkości :) oto przepis:

Potrzebujemy:
  • Mikser lub blender z końcówką mieszającą
  • miska
  • łyżka lub szprycka do nakładania bezików
  • duża blaszka do pieczenia
  • opcjonalnie papier do pieczenia
  • piekarnik :)

Składniki:
  • 4 żółtka
  • 200 gram cukru
  • opcjonalnie barwnik spożywczy

Przygotowanie:
Białka ubijamy na sztywno, powoli dosypujemy cukier ciągle mieszając. Gdy Cukier zniknie (rozpuści się) nakładamy masę łyżką lub wyciskamy szprycą na papier do pieczenia (polecam papier, bo to gwarancja że nic się nie przyklei do blaszki). Ja wyciskałam malutkie beziki, bo takie pieką  się najkrócej. Zasada jest taka że im większa beza tym dłużej musi siedzieć w piekarniku. Do części masy dodałam odrobinkę błękitnego barwnika spożywczego w proszku, dlatego mam "ciasteczka" w dwóch kolorach :)
Tak przygotowane bezy wstawiamy do rozgrzanego piekarnika (100'-120') i pieczemy godzinę. Tutaj też wszystko zależy od nas, bo jeśli wolimy bezy miękkie w środku to pieczemy krócej.
Polecam blaszki piekarnikowe, takie większe, bez burt, bo te na ciasto są nieco za małe, i takie mogą nam wyjść aż trzy, a to by było trzy
Z podanego przepisu wyszły i dwie partie, które zsypałam potem na jedna blaszkę i dopiero zrobiłam zdjęcie :) Także widzicie dokładnie ile wyszło :)

Smacznego!

Jeśli spodobał Wam się ten post lub cały blog i chcecie być na bieżąco, to zapraszam do obserwowania bloga oraz do polubienia na Facebooku  o tutaj  <--- klik :) . Dopiero zbieram grono czytelników i zależy mi na każdym jednym odbiorcy mojej pisaniny :) Miłego, słodkiego wieczoru!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...