środa, 14 maja 2014

DIY Pusta butelka? Zrób z niej łopatkę dla dziecka!



 

Masz pustą butlę po płynie do prania, płukania albo płynie do spryskiwaczy samochodowych?
Nie wyrzucaj jej! Wykorzystaj ją i bądź eko, a przy okazji spraw radość dziecku lub stwórz praktyczny przedmiot do domowego gospodarstwa. Przedmiot o którym mowa może mieć milion zastosowań, albo i więcej, wszystko zależy od Ciebie i od tego co przyjdzie Ci do głowy ;) A mowa o łopatce ;) tak tak, o łopatce ;)

Tutorial który tu zobaczycie pokaże Wam jak ze zwykłej butelki z uchwytem zrobić coś fajnego ;) Zapraszam!

Potrzebujemy
- dużą butelkę z uchwytem po jakimś płynie czy soku (ważne! Butelka musi być dobrze wypłukana wodą!)
- nożyczki lub nożyk do tapet
- opcjonalnie mazak lub inne pisadło



Ja miałam dwie butelki, bezbarwną i czarną. Konkretnie po płynie do prania marki Domol ;)

Na czystej butelce rysujemy pożądany kształt i wycinamy ;) Ja nie rysowałam, widziałam kształt oczyma wyobraźni, więc i tak można ;) I tyle! Gotowe ;) Haha. Szybko poszło. Miałam tu rozpisywać instrukcje wykonania, ale za bardzo nie mam co napisać ;)




Na zakończenie ewentualne nierówności obcinamy, tak żeby nie było ostrych powierzchni i gotowe ;)
Ja moje łopatki, bo robiłam dwie jednocześnie, przelałam jeszcze wrzątkiem, bo były po płynie do prania a dając je dziecku zawsze ryzykuje że wsadzi je do buzi. Także dodatkowo je jeszcze wyparzyłam i dziecko miało całe łopaty zabawy  ;)



Łopatki wyszły nie za duże, nie za małe, w sam raz do dziecięcej rączki. Mają pojemność niecałej szklanki. Dziecko znalazło mu wiele zastosowań w zabawie. Ale przecież łopatki nie muszą być zabawkami, równie świetnie posłużą nam w kuchni, jako łopatka do mąki czy czegokolwiek innego sypkiego, albo jako narzędzie ogrodnicze do przesadzania domowych kwiatków, jako mała szufelka albo jako nabierak proszku do prania.









Moje dziecko znalazło łopatce (która pierwotnie miała być wykorzystywana do piaskownicy) bardzo wiele innych zastosowań ;) Nabierał na nią np. zabawkową owieczkę lub pluszowego szczurka ;)  Zdarzyło się tez że machał łopatkami tak jakby miał skrzydła ;) Więc jeśli powiecie: a po co mi taka łopatka? To zróbcie takową i podajcie ją swojemu dziecku ;) Zobaczycie wtedy jak bardzo była mu potrzebna! ;)



I jak? podobają Wam się? 

1 komentarz:

  1. szkoda, że wcześniej nie wiedziałam o takim wykorzystaniu butelki :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...