wtorek, 3 grudnia 2013

Bardzo klasyczne babeczki

Kocham wypieki, zwłaszcza babeczki!  Są wyjątkowe łatwe, szybkie i pyszne, a najfajniejsze w nich jest to, że są niejako brakującym ogniwem między ciastami a ciasteczkami :)
Robiłam je ostatnio tak po prostu, z okazji poniedziałku :) bo każda okazja jest dobra na babeczki :)


Bardzo klasyczne, szybkie łatwe i przyjemne. Bardzo smaczne. 
Z przepisu który podaje poniżej wyszło mi 25 całkiem dużych, okrąglutkich, pięknych babeczek :)
Ja robiłam je w wersji podstawowej, czyli bez owoców, kremów i czekoladowych polew. Zrobiłam najłatwiejsze i najszybsze jak się dało, po prostu babeczki o smaku ciasta :)
Zapraszam po przepis :)


Do przygotowania babeczek potrzebne będą:
  • papierowe papilotki, ja miałam takie większe
  • sylikonowa foremka lub metalowa blaszka do wypieku babeczek
  • dwie miski do mieszania składników
  • łyżka lub sylikonowa łopatka
  • szklanka do odmierzania mąki i cukru
  • mikser lub blender z końcówką mieszającą
Babeczki:
  1. 3 szklanki mąki
  2. 4 całe jajka
  3. 1 szklanka cukru
  4. 1 paczuszka proszku do pieczenia czyli ok 2 płaskie łyżeczki
  5. 3/4 kostki masła lub margaryny
  6. 200ml jogurtu naturalnego, czyli cały jeden mały kubeczek
Dodatkowo do wymieszanego już ciasta można wrzucić drobne owoce, np. dwie garście borówek, jagód czy np. porzeczek, lekko zamieszać i wylewać do papilotek. Zamiast owoców do połowy cista można dodać kakao i zrobić za jednym zamachem dwa kolory babeczek :)
Wykonanie:
Rozpuszczamy masło w rondelku i studzimy je. W jednej misce mieszamy suche składniki, (mąkę, proszek do pieczenia) w drugiej mieszamy mokre (jajka, jogurt, rozpuszczone masło). Do mokrych dodajemy cukier, mieszamy, a gdy cukier się rozpuści łączymy obie miski przekładając składniki suche do mokrych i mieszamy aż powstanie nam jednolita masa.
Przygotowujemy formę. Do każdego otworu wkładamy papilotkę. Włączamy piekarnik i nagrzewamy go do 180'C. Następnie używając łyżki lub sylikonowej szpatułki nakładamy masę do 3/4 wysokości papilotek i gotowe! wkładamy blaszkę do nagrzanego piekarnika i czekamy 35-40 minut sprawdzając pod koniec pieczenia czy już są upieczone wbijając patyczek w babeczkę i jeśli jest suchy to znaczy ze babeczki są gotowe, jeśli mokry zostawiamy je jeszcze na 10 minut i po tym czasie sprawdzamy ponownie.
Upieczone babeczki pozostawiamy do wystudzenia a w tym czasie szykujemy sobie dekoracje :) Może to być tylko cukier puder, ale ja miałam w szafce posypkę więc ja wykorzystałam.

Dekoracja:
  • woda - 2łyżeczki
  • cukier puder - szklanka
  • dowolna posypka

A! Istotna sprawą jest to że babeczki piekłam w dwóch partiach, co widać na zdjęciu bo jedne się bardziej dopiekły :) Miałam tylko jedna blaszkę na babeczki co starczyło na połowę ciasta.
wystudzone babeczki dekorowałam na szybko kolorowa posypką przyczepioną na rzadki lukier z wody i cukry pudru. Każdą babeczkę maczałam w miseczce lukru i później w  miseczce z posypką, bardzo łatwy sposób dekoracji, tylko szybko skończyła mi się posypka i reszta babeczek została goła, ale równie pyszna jak ich kolorowe koleżanki :)



Smacznego!

Jeśli spodobał Wam się ten post lub cały blog i chcecie być na bieżąco, to zapraszam do obserwowania bloga oraz do polubienia na Facebooku  o tutaj  <--- klik :) . Dopiero zbieram grono czytelników i zależy mi na każdym jednym odbiorcy mojej pisaniny :) Miłego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...