niedziela, 1 grudnia 2013

Słoik pełen magii - cukier różany

Nazywając blog słoikiem miałam na myśli słoiki z jedzeniem i słoiki z kosmetykami, i takie są główne założenia mojego bloga. o słoiczkach z kosmetykami już pisałam więc teraz wypadało by napisać coś o słoiczku z czymś do jedzenia, z czymś pełnym magii..
A jeśli magia to musi to być coś słodkiego... i jest! Strasznie słodkie i strasznie magiczne!

Cukier różany - zwykły cukier zamieniony w iście magiczną rzecz. Uzyskałam go mieszając w odpowiednich proporcjach świeżo zerwane płatki róż z cukrem, zwykłym białym cukrem w grubszych kryształkach.

Potrzebne będą:
  • duża garść oczyszczonych płatków różanych
  • 1 szklanka cukru
Płatki róży oczyszczamy z pyłków. Odrywamy białe końcówki płatków. Następnie płatki rozcieramy w blenderze. Dodajemy do cukru i dokładnie łączymy składniki, ale nie  blendujmy za długo żeby z cukru nie zrobić pudru :)

Gdy cukier się zabarwi ( a kolor cukru zależy od koloru płatków - ja miałam róże herbaciane wymieszane z lekko różowymi, a najlepszy efekt jest z grubych mocno różowych płatków bo takie mają w sobie najwięcej pigmentu) przekładamy na tacę, przykrywamy bawełnianą ściereczką i zostawiamy do wyschnięcia. Może to trwać nawet 2 dni. Najlepiej mieszać je raz czy dwa razy dziennie palcami sprawdzając jednocześnie czy jeszcze są wilgotne. Kiedy będzie suche przesypać do słoiczka, zakręcić i używać do herbaty czy ciast w długie i zimne wieczory.

 

Smak jaki uzyskamy zależy od gatunku róży, który wykorzystamy i oczywiście ilości płatków. Dużą zaletą jest oczywiście fakt że po zaparzeniu herbaty drobinki płatków pływają na wierzchu tworząc bardzo dekoracyjne wzory - ja to uwielbiam i mogę patrzeć na takie wirujące w mojej herbacie płateczki godzinami :) Już z utęsknieniem czekan na sezon różany żeby narwać kolejna porcję płatków, tylko bardziej intensywnych i więcej, bo w tym roku zrobiłam około 2 szklanki tego cudu, a to zdecydowanie za mało! Na zdjęciu co prawda cukierniczka pełna magii a nie słoik ale tez się liczy :)
Przepis i wykonanie banalnie łatwe do stworzenia własnego słoika pełnego magii :) Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro już tu jesteś to zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło że podzielisz się ze mną swoim zdaniem ;) A jeśli nie chcesz nic pisac to zaobserwuj blog, będziesz na bieżąco z moją pisaniną :) Dziękuję i pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...